Referat Infrastruktury, Inwestycji, Nieruchomości i Ochrony Środowiska
Urzędu Gminy Sitkówka-Nowiny informuje
W dniu 02 września 2015 r. Wójt gminy Sitkówka-Nowiny Pan Sebastian Nowaczkiewicz podpisał z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach, Al. Ks. Jerzego Popiełuszki 41 umowę na dofinansowanie zadania pod nazwą: ,,Realizacja Programu usuwania azbestu dla Gminy Sitkówka-Nowiny w 2015 roku”. Kwota ta współfinasowana jest przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, ul. Konstruktorska 3a.
Środki WFOŚiGW w Kielcach |
– 12.209,40 zł |
Środki NFOŚiGW w Warszawie |
– 17.442,00 zł |
Razem: |
29.651,40 zł |
INFORMACJA O REALIZACJI ,,PROGRAMU USUWANIA AZBESTU DLA GMINY SITKÓWKA-NOWINY” W LATACH 2007-2014
Całkowita ilość materiałów zawierających azbest na terenie Gminy Sitkówka Nowiny przed przystąpieniem do realizacji ,,Programu usuwania azbestu dla Gminy Sitkówka-Nowiny” wynosiła 122.559,00m2 tj: 1.838,385 Mg.
Efektem realizacji przez Gminę Sitkówka-Nowiny w/w programu na dzień 15.10.2014 jest usunięcie i unieszkodliwienie 65.269,30 m2 tj:965,262 Mg materiałów zawierających azbest z 397 posesji. Całkowity koszt zadania w latach 2007-2014 wyniósł 378.861,72 zł. Gmina Sitkówka-Nowiny pozyskała w latach 2007-2014 zewnętrzne środki finansowe z WFOŚiGW, oraz z NFOŚiGW w wysokości 268.161,70 zł ,co przedstawia poniższa tabela.W latach 2007-2014 usunięto i unieszkodliwiono z terenu Gminy Sitkówka-Nowiny 53,25 % całkowitej ilości materiałów zawierających azbest. Realny koszt zadania poniesiony przez Gminę Sitkówka-Nowiny w latach 2007-2014 to: 110.700,02 zł.
Rok |
Całkowita ilość usuniętych wyrobów zawierających azbest |
Ilość posesji z których usunięto wyroby zawierający azbest [szt.] |
Koszt realizacji zadania [zł] |
Wysokość dofinansowania [zł]
|
|
[m2] |
[Mg] |
||||
2007 |
3 051,90 |
33,560 |
26 |
25 139,43 |
12.569,71 |
2008 |
4 975,40 |
72,496 |
35 |
52 955,27 |
35.000,00 |
2009 |
6 136,00 |
89,730 |
30 |
65 138,93 |
37.338,00 |
2010 |
4 536,00 |
72,160 |
28 |
19 991,15 |
9.995,00 |
2011 |
8 016,00 |
120,000 |
43 |
34 862,40 |
29.633,00 |
2012 |
7 958,00 |
119,350 |
59 |
43 338,89 |
28.839,89 |
2013 |
23 519,00 |
352,786 |
137 |
101.722,08 |
86.463,75 |
2014 |
7 077,00 |
105,180 |
39 |
35.713,57 |
28.322,35 |
SUMA |
65 269,30 |
965,262 |
397 |
378.861,72 |
268.161,70 |
Opracował : mgr inż. Grzegorz Bryk.
UWAGA!
Termin składania wniosków w sprawie demontażu i usunięcia wyrobów zawierających azbest (eternit) zalegających na dachach i posesjach stanowiących własność mieszkańców Gminy Sitkówka-Nowiny na rok 2015 upływa z dniem 28.02.2015 r.
Druki wniosków dostępne są w Urzędzie Gminy Sitkówka-Nowiny (I piętro, pok. nr. 24), jak również na stronie internetowej Urzędu Gminy Sitkówka-Nowiny
Informacja telefoniczna w sprawie wniosków pod numerem 41 347-50-52
Referat Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa,
Urzędu Gminy Sitkówka-Nowiny informuje
W dniu 09.06.2014 r. została podpisana przez Wójta gminy Sitkówka-Nowiny Pana Stanisława Baryckiego umowa z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach, ul. Leonarda 7 w Kielcach na dofinansowanie zadania pn: ,,Realizacja Programu usuwania azbestu dla Gminy Sitkówka-Nowiny w 2014 roku”. Kwota ta współfinasowana jest przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, ul. Konstruktorska 3a.
Środki WFOŚiGW w Kielcach – 11.737,85 zł
Środki NFOŚiGW w Warszawie – 16.768,36 zł
Razem: 28.506,21 zł
Terminie składania wniosków o usunięcie azbestu zalegającego na dachach i posesjach na terenie Gminy Sitkówka-Nowiny
na rok 2014 upłyną dnia 28.02.2014 roku
Komunikat o terminie składania wniosków
o usunięcie azbestu zalegającego na dachach i posesjach na terenie Gminy Sitkówka-Nowiny
Referat Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Urzędu Gminy Sitkówka-Nowiny informuje iż:
Termin składania wniosków w sprawie demontażu i usunięcia wyrobów zawierających azbest (eternit) zalegających na dachach i posesjach stanowiących własność mieszkańców Gminy Sitkówka-Nowiny na rok 2015 upływa z dniem 28.02.2015 r.
Druki wniosków dostępne są w Urzędzie Gminy Sitkówka-Nowiny (pok. 11), jak również na stronie internetowej Urzędu Gminy Sitkówka-Nowiny
Informacja telefoniczna w sprawie wniosków pod numerem 41 347-50-52
Druk wniosku o usunięcie azbestu wersja word
Druk wniosku o usunięcie azbestu wersja pdf
Komunikat o terminie składania wniosków
o usunięcie azbestu zalegającego na dachach i posesjach na terenie Gminy Sitkówka-Nowiny
Referat Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Urzędu Gminy Sitkówka-Nowiny informuje iż:
Termin składania wniosków w sprawie demontażu i usunięcia wyrobów zawierających azbest (eternit) zalegających na dachach i posesjach stanowiących własność mieszkańców Gminy Sitkówka-Nowiny na rok 2014 upływa z dniem 28.02.2014 r.
Druki wniosków dostępne są w Urzędzie Gminy Sitkówka-Nowiny (pok. 11), jak również na stronie internetowej Urzędu Gminy Sitkówka-Nowiny
Informacja telefoniczna w sprawie wniosków pod numerem 41 347-50-52
Druk wniosku o usunięcie azbestu wersja word
Druk wniosku o usunięcie azbestu wersja pdf
Informacja z realizacji, ,,Programu usuwania azbestu z terenu Gminy Sitkówka-Nowiny w latach 2007-2013”
Referat Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Program usuwania azbestu został wdrożony w gminie Sitkówka-Nowiny w 2006 roku. Od tej pory gmina wywiązuje się z realizacji Programu w sposób bardzo dobry, będąc jedną z najlepszych gmin w Polsce pod względem ilości usuwania i wyrobów zawierających azbest. Dzięki temu w 2009, 2010 i 2011 roku przyznano gminie Sitkówka-Nowiny certyfikat „Gminy Przyjaznej Środowisku” w podkategorii „Samorząd bez azbestu”. Ponadto Gmina dwukrotnie była laureatem konkursu „Polska Wolna od Azbestu” zajmując w roku 2007 III-cie miejsce, w 2008 roku miejsce I-sze, a także zdobyła II-gie miejsce w konkursie na „Najbardziej ekologiczną gminę województwa świętokrzyskiego 2009” za działania na rzecz usuwania azbestu. W 2011 roku Gmina Sitkówka-Nowiny otrzymała również tytuł „Mecenas Polskiej Ekologii”. Wyniki realizacji Programu usuwania azbestu na terenie gminy Sitkówka-Nowiny w latach 2007-2013 przedstawia poniższa tabela.
Rok |
Całkowita ilość usuniętych wyrobów zawierających azbest |
Ilość posesji z których usunięto wyroby zawierający azbest
|
Całkowity koszt realizacji zadania w zł |
Pozyskane dofinansowanie do zadania w danym roku |
Wkład własny |
|
[m2] |
[Mg] |
|||||
2007 |
3.051,90 |
33.550 |
26 |
25.139,43 |
12.569,72 |
12.569,71 |
2008 |
4.975,40 |
72,496 |
35 |
52. 955,27 |
35.000,00 |
17.955,27 |
2009 |
6.136,00 |
89,730 |
30 |
65.138,93 |
37.338,00 |
27.800,93 |
2010 |
4.536,00 |
72,160 |
28 |
19.991,15 |
9.995,00 |
9.996,15 |
2011 |
8.016,00 |
120,000 |
43 |
34.862,40 |
29.633,00 |
5.229,40 |
2012 |
7.958,00 |
119,350 |
59 |
43.338,89 |
28.839,89 |
14.499,00 |
2013 |
23.519,00 |
352,786 |
137 |
101.722,08 |
86.463,75 |
15.283,33 |
SUMA |
58 192,30 |
860,082 |
358 |
343.148,15 |
239.409,07 |
103.739,08 |
W ramach realizacji zadania planowane jest udzielenie pomocy w usunięciu, transporcie i unieszkodliwieniu, odpadów zawierających azbest, poprzez dofinansowanie realizacji przedsięwzięć związanych z wymianą i likwidacją pokryć dachowych i elewacji zawierających azbest z budynków mieszkalnych i gospodarczych znajdujących się na terenie Gminy Sitkówka-Nowiny. Planowana do usunięcia w 2013 roku ilość wyrobów zawierających azbest to 5 333 m2, jednak w wyniku gradobicia jakie miało miejsce 18.06.2013 r., ilość ta wzrosła do 23 519 m2 tj. o 18 186 m2. Całkowity rzeczywisty koszt zadania zrealizowanego w latach 2007-2013 wyniósł 343 148,15 zł, w wyniku pozyskiwania przez Gminę Sitkówka-Nowiny środków finansowych zewnętrznych w wysokości 239 409,07 zł, koszt poniesiony przez Gminę Sitkówka-Nowiny wyniósł 103 739,08 zł.
W dniu 11.10.2013 r została podpisana przez Wójta gminy Sitkówka-Nowiny Pana Stanisława Baryckiego umowa z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach
W dniu 11.10.2013 r została podpisana przez Wójta gminy Sitkówka-Nowiny Pana Stanisława Baryckiego umowa z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach, ul . Leonarda 7 w Kielcach na dofinansowanie zadania pn: "Realizacja Programu usuwania azbestu dla Gminy Sitkówka-Nowiny w 2013 roku”. Kwota ta współfinasowana jest przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, ul. Konstruktorska 3a.
Środki WFOŚiGW w Kielcach – 35 602,72 zł
Środki NFOŚiGW w Warszawie – 50 861,03 zł
Razem: 86 463,75 zł
Zobacz strony:
1
|