Kontakt Urząd gminy Archiwum

Aktualności

WYCIECZKA DO ŁODZI UCZNIÓW Z KOWALI

26-11-2013

W ramach innowacji pedagogicznej „Poznajemy zawody” w dniu 25 listopada odbyła się wycieczka dla uczniów klas IV-VI do Łodzi .

Panie Karolina Lach i Sylwia Kaczmarczyk zorganizowały wyjazd do Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania  i  Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej  im. Leona Schillera.

Wycieczka rozpoczęła się od zwiedzania Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania.

Dzięki gościnności prorektora pana Piotra Cieciury mogliśmy obejrzeć sale wykładowe, zapoznać się z kierunkami kształcenia, obejrzeć ciekawe prace studentów. Pan Cieciura oprowadził nas po stuletnim letnim budynku szkoły. Pierwszym punktem zwiedzania była aula, gdzie zostaliśmy zapoznani z niezwykle ciekawą historią budynku, w którym od ponad 20 lat znajduje się szkoła. W auli znajdowały się również projekty, prace dyplomowe studentów, które mogliśmy podziwiać. Były tam miedzy innymi dmuchane zabawki do pływania dla dzieci, niezwykłe projekty domów  czy też nowoczesne, ergonomiczne meble.

Następnie udaliśmy się do  pracowni komunikacji wizualnej. Wykładowca przedstawił  uczniom prace studentów, m.in. zaprojektowane strony tytułowe książek, grafiki, jakie można znaleźć na bilbordach, innowacyjne opakowania produktów spożywczych i inne. Opowiedział naszym dzieciom, gdzie można znaleźć zatrudnienie po wyżej wymienionym kierunku.

Później udaliśmy się do katedry sztuki operatorskiej, gdzie obejrzeliśmy studio filmowe i rekwizyty wykorzystywane podczas nagrywania filmów czy etiud  studenckich.

Kolejnym punktem było zwiedzenie katedry wzornictwa i projektowania. Mieliśmy okazję zobaczyć studentów podczas projektowania ubrań, ich niezwykłe stroje, jak również obejrzeć wykonane obuwie. Kolejnym etapem było poznanie zawodu fotografika i obejrzenie profesjonalnego studia fotograficznego. Prorektor pan Cieciura opowiedział nam o trudnej sztuce fotografowania i zaprezentował  stare i nowoczesne aparaty fotograficzne. Obejrzeliśmy też wystawę prac znanych fotografów.

Poznaliśmy zawód architekta wnętrz, architekta obiektów budowlanych i projektanta mebli. Obejrzeliśmy prace i projekty wykonane przez studentów, nie mogliśmy oderwać wzroku od wspaniałych, nowoczesnych budowli, mebli czy też niesamowicie zaprojektowanych wnętrz budynków. Obejrzeliśmy również prace, które zajęły wysokie miejsca na arenie międzynarodowej.

Ostatnim punktem zwiedzania była sala, w której projektowana jest niezwykła biżuteria.

Na zakończenie uczeń z VI klasy Jakub Litwin wręczył panu Cieciurze podziękowanie od wszystkich dzieci za możliwość zwiedzenia szkoły i poznania tylu fascynujących zawodów, wszyscy uczestnicy  otrzymali kartki świąteczne zaprojektowane przez studentów.

Kolejnym odwiedzonym przez nas miejscem była Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera.

Po szkole oprowadził nas pan Bogdan Parzyjagła, który przybliżył nam wydziały i kierunki kształcenia, jakie znajdują się na uczelni tj:

– reżyseria filmowa (gdzie można się wykształcić się jako – reżyser filmowy, montażysta  filmowy  czy scenopisarz),

– realizacja obrazu telewizyjnego, filmowego i fotografia (a w tym wyuczenie zawodów takich jak; operator filmowy, fotografik, realizacja telewizyjna – filmy animacyjne, efekty specjalne),

– aktorstwo (aktor telewizyjny i teatralny)

– produkcja filmowa  i telewizyjna (gdzie studenci uczą się organizacji całego procesu  powstawania filmu).

Pan Parzyjagła zaprosił nas do sali projekcyjnej, gdzie zaprezentował nam świetne filmy krótkometrażowe przygotowane przez studentów, obejrzeliśmy m.in. etiude „Takie miasto” o historii miasta Łódź którego pomysłodawcą i reżyserem była studentka tamtejszej szkoły. Obejrzeliśmy również studenckie filmy animowane: „Mileńka”, „Wojna światów”, „Parasolki”.

Następnie udaliśmy się  obejrzeć studio filmowe, gdzie nagrywane są filmy i etiudy. Uczniowie mogli zobaczyć to co na co dzień widzą tylko na ekranach telewizji. Kolejnym punktem wycieczki było spotkanie z panem prodziekanem aktorem Piotrem Seweryńskim. Przybliżył on uczniom pracę aktora, opowiedział o swojej ścieżce kariery, odpowiadał na pytania dzieci np.: która praca jest trudniejsza teatralna czy filmowa, co zdaje się na egzaminie wstępnym, jak długo trwa nauka roli. Miłym zaskoczeniem było spotkanie z aktorką Izabelą Kuną, którą znamy z seriali telewizyjnych „Barwy Szczęścia”, „Szpilki na Giewoncie”, „Ojciec Mateusz” czy filmów „Śniadanie do łóżka”, „Lejdis”. Pani bardzo chętnie robiła z dziećmi zdjęcia i rozdawała autografy.

Serdeczne podziękowania dla sponsorów naszej wycieczki firmom : Bruk –bet i Dickerhoff, bez których wycieczka nie odbyłaby się. Dzięki ludziom dobrego serca uczniowie naszej szkoły mogli zobaczyć to co na co dzień jest nie dostępne.

Pogoda na dziś

Temp.: °C
Ciśn.: hPa
Wiatr: km/h

Komunikaty

PRZERWY W DOSTAWIE PRĄDU
Agencja Rynku Rolnego poszukuje powierzchni magazynowych
Agencja Rynku Rolnego prowadzi działania stabilizacyjne na rynkach rolnych. Jednym z nich są interwencyjne zakupy mleka w proszku (OMP).
Wójt Gminy Sitkówka-Nowiny
ogłasza przetargi ustne nieograniczone
Wysokość opłat za wywóz odpadów komunalnych
O wysokości opłat za wywóz odpadów komunalnych
INFORMACJA
Dotycząca odstrzałów w Zakładzie Górniczym Kopalnia Dolomitu Radkowice – Kopalnia Radkowice, Kopalnia Radkowice – Północ oraz Kopalnia Kowala Mała